KPN beëindigt ISDN- en PSTN- diensten.

 

 

KPN heeft aangekondigd bepaalde ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen. Mogelijk maakt uw organisatie nog gebruik van deze diensten, neem dan tijdig de juiste maatregelen.

Per 1 september 2019 stopt ondersteuning

KPN heeft aangekondigd de volgende ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen:

  • ISDN1/2 Enkelvoudig
  • ISDN2 Meervoudig
  • PSTN Meervoudig

ISDN15/20/30 wordt nog tot ten minste 1 januari 2021 ondersteund. Let op: de genoemde diensten worden dan ook niet meer door andere providers ondersteund.

Gevolgen voor telefonie, alarm, fax en pin

Het ISDN- en PSTN-netwerk biedt de traditionele mogelijkheid om meerdere telefoonaansluitingen op één lijn aan te sluiten. Deze diensten worden niet alleen voor telefonietoepassingen gebruikt, maar ook voor alarm,- fax- lift- en pindiensten. Door de ontwikkelingen op het gebied van IP wordt er echter steeds minder gebruik gemaakt van ISDN en PSTN. Reden voor KPN om de genoemde diensten te beëindigen.

Maakt uw organisatie gebruik van deze diensten?

Indien uw organisatie gebruik van ISDN1/2 Enkelvoudig, ISDN2 Meervoudig en/of PSTN Meervoudig, dan is het nu tijd om maatregelen te nemen! Vul het onderstaande formulier in en en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om samen met u de mogelijke vervolgstappen te bespreken en ervoor te zorgen voor een zorgeloze overgang naar de toekomstvaste oplossing(en).

Weet u niet of uw organisatie gebruik maakt van de genoemde diensten?
Vul dan ook het onderstaande formulier in en samen met u zullen we beoordelen of en van welke ISDN- en/of PSTN- diensten uw organisatie gebruik maakt.

Op basis van de uitkomsten kunnen wij u adviseren over de mogelijkheden.

Van welke dienst maakt u op dit moment gebruik?